Ultraflash
Vodič za poslodavce: Kako do kvalitetnih zaposlenika i što ako ste pogriješili u odabiru
0
0 dijeljenja

Rastom poslovanja dolazimo do situacije kad ne možemo i ne stižemo sve sami, možda nam čak već i prijeti sagorijevanje…

Kako izabrati?

Imam puno iskustva u odabiru zaposlenika i za potrebe vlastitih i tuđih poduzeća. U više od 12 godina poduzetništva naučila sam da je najbolje tražiti ljude kad nam ne trebaju (naravno, to ne znači i zapošljavati ih tada kad nam ne trebaju) i u miru ih intervjuirati i skupljati u bazu. I onda kad nam zatrebaju, pozvati ih. Uvijek je netko slobodan, ako ne i svi. U suprotnom, događa nam se najgori mogući scenarij – pod pritiskom dajemo oglas za posao, stižu stotine zamolbi, intervjui nas umore i poželimo samo sve čim prije završiti te na kraju odaberemo pogrešnu osobu. I onda joj ne damo otkaz jer nemamo snage taj cijeli krug proći iznova, nego se uvjeravamo kako joj treba još malo vremena da se uhoda.

Osobno izbjegavam klasične objave oglasa i više volim inovativne načine zapošljavanja (npr. organizacija seminara na temu kojom se poduzeće bavi za ciljanu skupinu zaposlenika i sl.) Svi već znamo da je stav zaposlenika bitniji od njihovih prethodnih stručnih kvalifikacija. Pravu osobu možemo lako i brzo naučiti svemu potrebnom, ali ako nema pravilan stav, sve ostalo je gubitak vremena i energije za obje strane. Ono što u slučaju klasičnih oglasa možete napraviti jest e-mailom poslati jedan do dva sitna zadačića svima koji su se prijavili.

Pritom ih barem pola odustane i onda organizirate npr. skupni intervju za vrijeme kojeg do deset ljudi istovremeno pitate svega dva-tri ključna pitanja. Sve to znatno štedi vrijeme i tako lakše uspoređujete kandidate, te onda nakon toga možete organizirati uobičajen individualni intervju samo za odabrane. Važno je osvijestiti da je proces odabira i upravljanja ljudima dio našeg cjelokupnog odnosa s javnošću i prilika da na svakom koraku ostavimo što bolju sliku. Zapravo, i u tom procesu mi kao tvrtka trebamo prvo prodati sebe, znati prezentirati drugima zašto bi netko došao raditi kod nas a ne negdje drugdje.

I što kad ste ih pronašli?

Prečesto, kad zaposlimo ljude, zaboravimo da je u tom trenutku naš posao voditi ih a ne biti toliko operativno uključeni. S vremenom je cilj da oni u cijelosti preuzmu sav posao u tvrtki, a da ih mi vodimo i na taj način upravljamo tvrtkom. To jedino mogu ako mi provodimo glavninu našeg vremena u komunikaciji s njima, dajemo im upute za rad, te jasne povratne informacije. Nikada ne smijemo zaboraviti da ljude motiviraju iskreno priznanje i pohvala.

Kad zapošljavamo nove ljude, ne smijemo zaboraviti prenijeti im strastvenu energiju i priče s početka poslovanja naše tvrtke. Ne smijemo nikad zaboraviti baviti se zvijezdama u timu, jer obično se bavimo previše onim problematičnima, dok one najbolje uzimamo zdravo za gotovo, a sa svima je dobro redovno raditi mjesečne sastanke s ciljem edukacije, motivacije, planiranja karijere i davanja povratnih informacija. I uvijek je bitno dozvoliti ljudima da griješe i da se promijene, naravno, cijelo vrijeme krećući od sebe, poboljšavajući sebe, jer drugi su samo najčešće naše ogledalo.

Što ako ste pogriješili u odabiru?

Dobro je zapošljavati polako, ali ako dajete otkaz, učinite to brzo. Ako vidite da ne ide, ne ide. Rastanite se fer i korektno. Svijet je malen, ostavite vrata otvorena, nikad ne znate tko je tko, jedan dan netko je vaš zaposlenik, sutra možda najveći klijent, prekosutra ključan dobavljač. Naš ugled je najvrjednija imovina koju imamo u modernom poslovanju, čuvajte ga i u procesu otkaza. Isplatite osobu po zakonu, ali je uklonite s radnog mjesta čim prije, radi atmosfere u timu. I da, sve ispočetka, drugi put bit ćete pametniji.